Tiznit is 't niet, Agadir wel. Voor 1 nacht. - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu Tiznit is 't niet, Agadir wel. Voor 1 nacht. - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne - WaarBenJij.nu

Tiznit is 't niet, Agadir wel. Voor 1 nacht.

Door: Agathe

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem, Agathe, Manouk en Fabiënne

04 Mei 2017 | Marokko, Agadir

Dag 10:
Na het ontbijt -met vooral veel zoet zoals gebruikelijk is in Marokko en dus ieder hotel- zijn we weer in Tafraoute gaan 'winkelen'. Dit keer met Manouk en Fabiënne erbij. Zij waren ook enthousiast over het stadje, omdat we er rustig konden kijken en niet steeds werden aangesproken. Fabiënne heeft een zilveren armbandje gekocht en een nieuwe etui. JW is voorbereid op koude voeten, want hij kocht een paar handgemaakte 'babouches'. Dit zijn van die oerlelijke leren pantoffels. Ik stond dus even bij een andere kraam en toen gebeurde dat, JW kocht babouches. Ik hoop maar dat ze lekker warm zijn.
We kochten ook nog een paar souvernirs, we konden goed slagen in dit bergdorp!
Daarna reden we een mooie bergroute en over een pas in de Anti-Atlas. Met smalle wegen, want bij een tegenligger moesten we steeds de berm in. Niet handig, de weg was nl. nieuw en lag een stuk hoger dan de berm.
We reden naar Tiznit. Onderweg maakten we grapjes: 't is niet' of 't is wel. Nou, Tiznit doet haar naam eer aan: het is 't niet wat ons betreft. We wilden eigenlijk een zilvermarkt bezoeken, maar van veraf werden we al in de auto aangesproken door verkopers. We konden de markt ook niet goed vinden. We maakten de keuze om de zilvermarkt te laten voor wat hij was. De meeste sieraden hier zijn toch niet helemaal onze smaak, dus die markt konden we best missen. Dus door naar ons eindpunt van deze (mid)dag: Agadir. We wilden in de middag aankomen zodat we naar het strand konden. Onderweg reden we over de Sousvlakte, die hier saai is. We raken verwend wat de natuur betreft!
Agadir ligt aan de Atlantische Oceaan en is pas na 1960 gebouwd. Daarom is er geen cultuur te vinden. Wel veel hotels, een boulevard en restaurantjes. Dat geeft aan de ene kant ook rust, we hoeven niet overal heen om dingen te bekijken en we richten ons nu alleen op zon, zee en strand. De meiden wilden graag naar het mooie zwembad van het hotel, JW en ik gingen liever naar het strand en wandelen over de lange boulevard met een drankje op een terras. Iedereen zijn favoriete bezigheid hier. JW heeft nog gezwommen in de zee en op het strand was het best lekker warm, tot een uur of half 7, ondanks de wind.
In de avond lekker gegeten en morgen nog een ochtendje Agadir voordat we naar Marrakech verkassen. Ben benieuwd hoe de nachtrust wordt, het is behoorlijk levendig op straat. Ik denk dag het uitgaansleven hier overal is.

Welterusten!